Prawa strona autobusu. Dobrze tu widać układ drzwi autobusu

Historia modelu Ikarus 260

Jak każda porządna firma autobusowa Ikarus oferował różne długości swoich autobusów i oprócz modelu przegubowego 280 przygotował krótsze autobusy oznaczone cyframi 260. Od 1971 roku, gdy wyprodukowano pierwsze prototypy, aż do końca lat 90. wybudowano tysiące autobusów tego modelu. Do Polski trafiły w 1974 roku do Częstochowy i Bielsko Białej. We Wrocławiu pojawiły się one dość późno, bo dopiero w 1996 roku, gdy takimi autobusami, kupionymi z Bydgoszczy, firma DLA zaczęła obsługiwać linię 501. Nasza wersja Ikarusa różni się od tych autobusów, ponieważ posiada tylko dwie pary drzwi i zwiększoną liczbę siedzeń. Dlatego bardziej nadaje się na trasy podmiejskie niż jego miejscy odpowiednicy.

Historia Ikarusa 260 #3932

#3932 pod Tatrami

Nasz autobus został wyprodukowany w 1986 roku i trafił do węgierskiego PKSu w Gyorze, czyli Kisalföld Volán, gdzie pojeździł do 2003 roku, by trafić na odbudowę i do prywatnej firmy. Stamtąd został wykupiony w 2009 roku przez kolejną prywatną firmę, która znów go wyremontowała z zamiarem sprzedania do Rosji. Jednak z interesu nic nie wyszło i autobus trafił do firmy Kekes Bus, czyli podwykonawcy Matra Volan, a stamtąd do miejscowości Puspokladany, skąd został wykupiony w 2014 roku i trafił do Polski.

Parametry

Parametry
Wyprodukowany1986
Liczba miejsc ogółem75
Liczba miejsc siedzących40
Długość11000 mm
Wysokość3160 mm
Szerokość2550 mm
Masa własna9600 kg
Masa całkowita16000 kg
Moc silnikówRaba D10 180kW 10350cm
Skrzynia biegówCsepel ZF S6-90U

Wynajem

Wnętrze
Istnieje możliwość wynajmu tego autobusu. Szczegóły w dziale wynajem Ikarusa 260.