Wnętrze miejskiego ikarusa z Polski. Ten pojazd ma już ponad 30 lat i to widać

Historia modelu Ikarus 260

Ikarus 260 to wersja solu znanego i lubianego przegubowca z Węgier. Pierwsze sztuki tego typu autobusu trafiały do Polski już w latach siedemdziesiątych. Otrzymały je wtedy takie miasta jak Katowice, Bielsko Biała i Częstochowa. Decyzję o masowym imporcie ikarusów podjęto dopiero w latach osiemdziesiątych i wtedy ikarusy zdominowały tabor przewozów pasażerskich w Polsce i tą dominację utrzymały praktycznie do połowy lat dwutysięcznych gdy zaczął się okres masowej modernizacji parku taborowego polskich przedsiębiorstw komunikacji miejskiej. Na Dolnym Ślasku ikarusy wycofano kolejno ze Świdnicy (2009), Legnicy (2009), Jeleniej Góry (2009), Dzierżoniowa (2010), Wałbrzycha (2011). Stosunkowo długo utrzymały się ikarusy we Wrocławiu bo aż do roku 2014 ale one też były najnowsze. Aczkolwiek MPK Wrocław nigdy nie posiadało na własność ikarusa 260 ale autobusy tego typu eksploatowały Dolnośląskie Linie Autobusowe w latach 1997-2009.

Wygląd ogólny autobusu w roku 2017Wygląd ogólny autobusu w roku 2017

Parametry

Parametry
Wyprodukowany1983
Liczba miejsc ogółem75
Liczba miejsc siedzących21
Długość11000 mm
Wysokość3160 mm
Szerokość2550 mm
Masa własna9600 kg
Masa całkowita16000 kg
Moc silnikówRaba D2156 10350cm
Skrzynia biegówCsepel ASH-75