Wybierz język: [pl] [en]

Witaj na oficjalnej stronie Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego!

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego powstał jako niezależna inicjatywa osób związanych ze środowiskiem wrocławskich miłośników komunikacji, a także innych osób żywo zainteresowanych tematyką transportu publicznego. Głównymi celami, jakie sobie wyznaczyliśmy, jest pozyskiwanie i zachowywanie jako zabytków wycofywanych pojazdów komunikacji publicznej, zbieranie eksponatów oraz innych pamiątek związanych z transportem zbiorowym, a także odkrywanie jego historii wraz z dokumentowaniem bieżących wydarzeń.

Wrocławskie Linie Turystyczne

Wrocławskie Linie Turystyczne Wrocławskie Linie Turystyczne

W 2024 roku uruchamiamy trzy linie w ramach Wrocławskich Linii Turystycznych. Tramwajowa oznaczona symbolem T, nawiązującym do dawnego znaku przystankowego, kursuje na trasie Opera – Czasoprzestrzeń przez Dworzec Główny, Galerię Dominikańską, pl. Grunwaldzki, Halę Stulecia i ZOO. Tramwaje będą wracać przez pl. Grunwaldzki, koło Ostrowa Tumskiego, przez wyspę Piasek i obok Hali Targowej. Linia autobusowa B połączy Halę Stulecia z Operą i Hydropolis, kursując przez nowo wybudowaną Aleję Wielkiej Wyspy. Z kolei linia autobusowa H połączy Operę z Centrum Historii Zajezdnia. Wrocławskie Linie Turystyczne kursują od 30 maja 2024 roku do 1 września 2024 roku w soboty, niedziele i święta. Zapraszamy na pokład naszych tramwajów i autobusów! W pojazdach linii B, H i T obowiązuje taryfa miejska (bilet jednorazowy na Wrocławskie Linie Turystyczne można także kupić u konduktora).

Co jeździ na liniach zabytkowych?

Aktualności

• Zabytkowym autobusem na festiwal Survival

23 czerwca 2024

W 2023 r. festiwal artystyczny Survival gościł na Zajezdni Popowice i jego organizatorzy chyba docenili atmosferę starych tramwajów i autobusów. Chociaż z tym roku wydarzenie odbywa się na Brochowie, czyli w zupełnie innej lokalizacji, to elementy dziedzictwa komunikacji zbiorowej także się na nim pojawią. Klub Sympatyków Transportu Miejskiego zapewni bowiem bezpłatny transport z centrum miasta (pl. Teatralny) na Brochów. Do realizacji tego zadania przewidzieliśmy Ikarusa 260.32 z 1986 r. Będzie on kursował od piątku 21.06. do niedzieli 23.06.2024 r.
    czytaj więcej
    Dodano: 16 czerwca 2024

Nasze działania

• Byliśmy na czterdziestoleciu ogórka C. H. Zajezdnia

16 czerwca 2024

Dnia 16 czerwca uczestniczyliśmy w urodzinach autobusu Jelcz-Ogórek z Centrum Historii Zajezdnia. Autobus zabytkowy Fredruś pełnił tam wyjątkową rolę z powodu awarii solenizanta. O godzinie 13:00 nasze pojazdy wzięły udział w paradzie autobusów marki Jelcz biegnącej ulicami miasta.

Byliśmy na czterdziestoleciu ogórka C. H. Zajezdnia 1Byliśmy na czterdziestoleciu ogórka C. H. Zajezdnia 2Byliśmy na czterdziestoleciu ogórka C. H. Zajezdnia 3Byliśmy na czterdziestoleciu ogórka C. H. Zajezdnia 4Byliśmy na czterdziestoleciu ogórka C. H. Zajezdnia 5Byliśmy na czterdziestoleciu ogórka C. H. Zajezdnia 6Byliśmy na czterdziestoleciu ogórka C. H. Zajezdnia 7Byliśmy na czterdziestoleciu ogórka C. H. Zajezdnia 8Byliśmy na czterdziestoleciu ogórka C. H. Zajezdnia 9Byliśmy na czterdziestoleciu ogórka C. H. Zajezdnia 10Byliśmy na czterdziestoleciu ogórka C. H. Zajezdnia 11
    Byliśmy na czterdziestoleciu ogórka C. H. Zajezdnia
  • Pierwszy weekend Wrocławskich Linii Turystycznych

2 czerwca 2024

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego wspólnie z MPK Wrocław rozpoczął kursowanie na Wrocławskich Liniach Turystycznych. W tym roku uruchomiono linię tramwajową T oraz linie autobusowe B i H. Stylizowane bilety w cenie 4,60 zł (normalny) i 2,30 zł (ulgowy) można nabyć w pojazdach Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego u konduktorów. Kursujemy do 1 września włącznie. Zapraszamy!

Pierwszy weekend Wrocławskich Linii Turystycznych 1Pierwszy weekend Wrocławskich Linii Turystycznych 2Pierwszy weekend Wrocławskich Linii Turystycznych 3Pierwszy weekend Wrocławskich Linii Turystycznych 4Pierwszy weekend Wrocławskich Linii Turystycznych 5
    Pierwszy weekend Wrocławskich Linii Turystycznych
  • Byliśmy na Dniu Otwartym MPK

25 maja 2024

Na zaproszenie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o. we Wrocławiu uczestniczyliśmy w Dniu Otwartym MPK. Łącznie na zajezdni "Gaj", gdzie odbywał się event, wystawiliśmy 19 pojazdów (od najstarszego tramwaju Maximum przez zestaw pojazdów Jelcz 080 + Jelcz P-080 do najnowszego z naszej kolekcji autobusu Jelcz M121MB). Wagon Konstal 102Na obsługiwał z kolei linię wycieczkową, a podczas przejazdu jeden z naszych członków opowiadał o historii komunikacji zbiorowej we Wrocławiu. Serdecznie dziękujemy za zaproszenie i możliwość prezentacji naszych pojazdów.

Byliśmy na Dniu Otwartym MPK 1Byliśmy na Dniu Otwartym MPK 2Byliśmy na Dniu Otwartym MPK 3Byliśmy na Dniu Otwartym MPK 4Byliśmy na Dniu Otwartym MPK 5Byliśmy na Dniu Otwartym MPK 6Byliśmy na Dniu Otwartym MPK 7Byliśmy na Dniu Otwartym MPK 8